ניהול אתר וורדפרס
ניהול אתר מכירות מלווה כל הזמן בשאלה – איך שומרים על רלוונטיות בעידן שבו כל המתחרים נמצאים בלחיצת כפתור אחת?
וזה לא הכול – אנחנו לא מתחרים רק זה בזה, אלא גם מול מותגים גדולים וחברות ענק שמסוגלות להציע ערך מוסף גבוה יותר,
לא פעם גם במחירים אגרסיביים.
בכתבה שלפניכם נדבר על שני האפשרויות הללו ומה יותר נכון וכדאי לעשות הלכה למעשה.
גישה א': מיקוד בפריטים נבחרים עם ערך אמיתי
רבים מבעלי החנויות מתקשים למצוא את הזמן והמשאבים לנהל את החנות האינטרנטית שלהם בעצמם.
לכן, כשהם כן בוחרים לעשות זאת –
הם לרוב יבחרו להתמקד במוצרים שבהם יש להם יתרון: פריטים ייחודיים,
כאלו שהם יכולים לתמחר אטרקטיבית או שמדברים לקהל היעד שלהם ברמה רגשית או פרקטית.
המחשבה כאן פשוטה: אם יש לכם מוצרים שמצטברים במחסן ולא נמכרים בחנות הפיזית –
זה הזמן להוריד מחיר, לפנות מקום, ולהמיר מלאי תקוע למזומן.
במקביל, המוצרים האלו יכולים למשוך קהל חדש, שמתחיל מהאתר – ומגיע גם לחנות עצמה לרכישת פריטים נוספים.
כך מרוויחים פעמיים: גם נפטרים ממלאי לא פעיל וגם מושכים קונים חדשים לעסק.
גישה ב': כמות גדולה של מוצרים – עם פוטנציאל לחשיפה רחבה
גישה אחרת לגמרי היא ללכת על נפח. אם כבר משקיעים באתר,
כולל תפעול שוטף או חברת ניהול אתרים שמבצעת את העבודה – למה לא להעלות כמה שיותר מוצרים?
היתרון הברור הוא החשיפה: ככל שיש יותר מוצרים באתר, כך עולה הסיכוי שחלק מהם יתברגו בגוגל אורגני או בפרסומות בגוגל שופינג.
התוצאה? יותר תנועה, יותר לידים, ויותר מכירות פוטנציאליות.
אלא שיש כאן גם מחיר. ברגע שהקטלוג גדול, יש סיכון שמידע על מוצרים לא יהיה מעודכן –
בין אם מדובר במלאי, זמני אספקה או מחיר. וזה מוביל לביטולי הזמנות, חוסר שביעות רצון – והרבה כאב ראש תפעולי.
מעוניינים לדבר על נושא הכתבה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם עד 2 ימי עסקים.
ניהול אתר וורדפרס
אז בואו נגיע להחלט, מה עדיף כמות או איכות?
התשובה תלויה לחלוטין במטרות של האתר שלכם.
ישנם אתרי מכירות שפועלים בעיקר כקטלוגים דיגיטליים שמטרתם להביא לקוחות לחנות הפיזית,
בעוד שאתרים אחרים פועלים רק במרחב האינטרנטי, ללא חנות פיזית מאחוריהם.
כדי לבחור נכון בין איכות למספר פריטים, חשוב להגדיר את הצרכים והיכולות שלכם, ולענות על כמה שאלות מרכזיות:
-
האם יש לכם מגבלות מלאי?
-
האם ניתן להרחיב את ההיצע באמצעות ספקים נוספים?
-
האם יש לכם שליטה על מחירים ואפשרות לעדכן אותם במהירות?
-
האם המטרה היא מכירה אונליין או רק הצגה?
-
מי מנהל את האתר – אתם או גורם חיצוני?
והרשימה ממשיכה…
אז מה אנחנו מציעים?
הפתרון המושלם הוא לשלב בין שתי הגישות:
-
להעלות לאתר את המוצרים החשובים לכם ביותר,
במחירים אטרקטיביים שיניעו מכירות ויעזרו לפנות מקום במלאי – חיסול מלאי מושכל. -
במקביל, להרחיב את ההיצע בעזרת ספקים חיצוניים, כך שתוכלו להציע מגוון גדול יותר בלי להחזיק מלאי בעצמכם.
הזמנות יטופלו ישירות מול הספק, שיספק את המוצר ללקוח במהירות.
כך תוכלו ליהנות משני העולמות: גם לייצר מכירות אונליין איכותיות עם מחירים תחרותיים,
וגם להגדיל את מגוון המוצרים באתר – מה שמגביר את החשיפה וההזדמנויות למכירה.
