מיקרו קופי – הגדלת המכירות באתר באמצעות מילים

איך נוכל להגביר מכירות באתר שלנו באמצעות שימוש במיקרו קופי, לפניכם כתבה עשירה ומעמיקה בנושא מיקרו קופי. לכתבה המלאה עם דוגמאות והדברים מדויקים >

בראשית הדברים לאלו שפחות מכירים את מושג המילים הבא: מיקרו קופי (Microcopy) ופוגש בו לראשונה חשוב להסביר מה זה בעצם מיקרו קופי –
ואיך אנו יכולים בתור בעלי אתרים ו/או בונה אתרים לנצל זאת לטובתנו.
במאמר הנ"ל פירקנו את הנושא למספר חלקים עם יתרונות, מיקום נכון,
דוגמאות למיקרו קופי מדויק והכי חשוב – מה זה בעצם מיקרו קופי?

מה זה מיקרו קופי?

ובכן מיקרו קופי כשמו כן הוא משהו די קטן, מיקרו – אך עם נוכחות עצומה דבר שקיבל במה אדירה ומחקרים רבים במיוחד בשנים האחרונות כאשר
כל האינטרנט והחנויות האינטרנטיות בפרט חוו עלייה אדירה במכירות באתרים.
ספרים נכתבו על הנושא ויש מכללות שמלמדות את הנושא הזה בלבד!
מיקרו קופי זה דבר קן אשר עוזר לנו ליצור קשר הרבה יותר ריגשי עם הגולש באתר שאנחנו רוצים שבסופו של דבר
יהיה לקוח שלנו – קשר שיעניק ללקוח שלנו חיבור אלינו.
כיום תוכלו לראות מיקרו קופי כמעט בכל מקום כאשר המסה העיקרית היא באתרי אינטרנט,
אפליקציות ויישומים דיגיטליים נוספים –
אך יש מקומות אופליין רבים אשר הבינו את חשיבות הדבר ומשתמשים גם הם במיקרו קופי!

מיקרו קופי – יתרונות

  • קשר ישיר ואישי עם הגולש/לקוח: שאנחנו רושמים באתר שלנו מיקרו קופי מדויק זה ללא ספק מעניק לגולש באתר
    תחושה שאנחנו מכוונים אליו ומדברים ישירות אליו. ממש כאילו הוא נמצא בחנות הפיזית שלנו ואנחנו מעניקים לו שירות –
    אנחנו מתחייבים על כך! אין לכם מושג כמה טוב ונעים זה עושה לגולש בעת הגלישה באתר.
  • הגברת אחוזי ההמרה באתר: כאשר נרצה שהלקוח יבצע פעולה מסוימת באתר לדוגמא נקח לצורך העניין
    אתר מתכונים אותו בנינו ללקוח ומטרתנו כאן הייתה שהגולש ייכנס לקרוא לצורך העניין מתכון חדש שהעלנו לאתר
    הכפתור הבסיסי והגנרי המעניק הנעה לפעולה לפוסטים כיום הוא קרא/י עוד.
    עשינו טסטים של לפני ואחרי שינוי הכפתור והתוצאה? המרה משמעותית בלחיצה על הכפתור, מה עשינו בעצם?
    שיננו את כפתור הקרא/י עוד ל-"מממ בא לי עוד…" וכל זה בעזרת שינוי קטן אשר גרם לקריאה מושכת יותר לפעולה!
  • הענקת ביטחון לגולש/לקוח באתר שלנו: כאשר אנו רוצים להעניק ביטחון לגולש שנרצה שיהפוך ללקוח
    באתרנו באמצעות כפתורים וטקסטיםשמדברים אליו ישירות נוכל להעביר את המסר –
    כל חלק באתר נבחר החל מהכפתור הקטן ביותר ונבנה בקפידה רבה – לא מדובר ברובוט או במערכת.
  • התחברות למותג באמצעות השפה והטקסט: באמצעות מיקרו קופי נוכל לחבר את הלקוח
    למותג יותר וגם לעדן שגיאות באתר! הנה הדוגמא המושלמת לכך: כאשר הגולש מגיע לדף אשר לא קיים באתר
    מה שהוא מקבל זה הודעה פשוטה והכי בסיסית שיש "העמוד שחיפשת לא קיים במערכת" או בשפה המקצועית "שגיאת 404" –
    מה שעשינו לאחד מלקוחותינו חיברנו את המותג והשפה אל המיקרו קופי ויצרנו דף שגיאה נעים כאשר
    הגולש מגיע אל השגיאה ואל עמוד לא קיים הוא מגלה שזה לא כל כך נורא ואף נחמד.


(מיקרו קופי בעמוד שגיאה – התחברות למותג באמצעות השפה והטקסט)

המיקום הנכון למיקרו קופי באתר/אפליקציה

בעולם המיקרו קופי אין נכון ולא נכון בעיקרון אין יותר מדי חוקים שצריך להימנע מהם –
כן צריך לעשות זאת בטעם טוב וברוח המותג והאתר,
זכרו אנחנו רוצים שהמיקרו קופי ישרת אותנו היטב – ולא להכניס אותם רק לשם הכנסה לאתר ולגרום כאילו הוא שם בכוח.
אם תשמשו בו בתבונה ובחוכמה תדמהו לגלות איזה עולם נפלא ועשיר נפתח בפניכם.

עיקר המקומות שלרוב נרצה להשתמש במיקרו קופי הוא בעת מילוי טפסים שכן זהו חלק שהלקוח מרגיש בו
פחות נוח ומעט מתנדנד הרי הוא משאיר פרטים.

אך שימו לב לזה: בכפתורי רכישה לא מומלץ להשתמש במיקרוקופי! רגע מה? כן בדיוק כך!
ונפרט על כך:

קחו לדוגמא את הכפתור הבסיסי ביותר בחנות מכירות "הוספה לסל" הגולש/הלקוח יודע מה יקרה כאשר
הוא ילחץ על כפתור זה. פשוט וקל.
הגולש יודע כאשר הוא לוחץ על "הוספה לסל" המוצר מתווסף לו לעגלה בחנות האתר וזה הכל –
ולכן מעבר לכך לא תתבצע

שום פעולה מחייבת בנושא כדוגמת העברת הלקוח ישירות אל התשלום, עצם שם הכפתור והידיעה בפעולה שלו מרגיעה
את הלקוח ושמה אותו במצב שבו הוא מרגיש בטוח.
במידה ותשנו את טקסט הכפתור הבסיסי והמוכר מבחינת הגולש באתרכם לדוגמא מ-"הוספה לסל"
למשהו בסגנון של  "זה המוצר שאני רוצה!", "בא לי את המוצר הזה" , "זה המוצר שבחרתי"
הנושא עלול לעורר תהיות אצל הלקוח ולעלות אצלו מספר שאלות, מה קורה פה בעצם? המוצר יתווסף לעגלה?
או יוביל אותי ישירות לקופה והכסף זה מה שמדבר בחנות זו? אלו תהיות וספקות שהיינו רוצים להוריד
מן הלקוח ולא לגרום לו לחשוב על דברים כאלו בכלל. אלא להתמקד בחווית הרכישה אותה הוא מכיר.
שינוי שכן ניתן לעשות בדף העגלה שיכול לעזור ולהרגיע את הגולש הוא במיקום כפתור "לתשלום" תוכלו לרשום
"לתשלום מאובטח" – דבר שיגרום לגולש/הלקוח שבאמת מעוניין לרכוש באתרנו להרגיש יותר בטוח כאשר הוא צריך
להוציא את כרטיס האשראי ולהזין פרטיים אישים עד כדי רכישה מלאה באתר.

מיקרו קופי דוגמאות

לפניכם אחת מדוגמאות המיקרו קופי אשר יצרנו לאתר מכירות לחנות ילדים – אתר מסוג זה צריך להיות יותר נעים
ועדין אשר רוב קהל היעד שלו הינו אימהות. אם אנחנו רוצים שיצרו איתנו קשר –
במקום להיות רציניים וחדים

ולכתוב "צור קשר" או "צרי קשר" עידנו זאת ורשמנו "בא לך לקשקש?" –
כי מי לא אוהבת לשתות קפה ולקשקש קצת 🙂

ובפעולה בה רצינו לצרף אנשים לרשימת הדיוור באתר על מנת ליצור קהילה וגולשים להם נוכל לשלוח מיילים על עדכונים /
מוצרים חדשים / ומבצעים במקום לרשום "הצטרפי לניוזלטר" רשמנו כפי שאתם רואים "אפשר להציע לך חברות?" – התוצאה?
עלייה משמעותית של לקוחות אשר נכנסו למערכת והצטרפו אל הניוזלטר של האתר!

עוד דוגמאות קטנות ושוות מאוד שאנחנו אוהבים זה לדוגמא כאשר אתם רוצים לרכוש מתנה
באזור הטקסט בו אתם רושמים את הברכה במקום שיהיה רשום "נא לכתוב כאן את הברכה"
אפשר לכתוב משהו בסגנון" מזל טוב! הראו את אהבתכם למקבת המתנה עם כמה מילים טובות שיעשו טוב על הלב".

סיכום:

אחרי שעטפנו את נושא המיקרו קופי ממספר כיוונים שונים בואו נסכם את עיקר הדברים.
מיקרוקופי בסופו של יום הוא דבר שאנחנו משתמשים בו או חווים אותו באופן יום יומי! ולרוב אנחנו אפילו לא שמים לב אליו.
ההמלצה שלי? אם אתם מחפשים מיקרו קופי לאתרכם מומלץ מאוד להיכנס לאתרים דומים ולראות
האם הם ביצעו זאת ולשפר את הרעיונות בהתאם לשפה של המותג שלכם.
הדבר הטוב ביותר עבורכם הוא באמת לעשות מחקר מעמיק אודות קהל היעד שלכם וכך לגלות
אילו מילים יותר ידברו ויגעו להם ברגש ואלו מילים קצת פחות.

אני מקווה שעשיתי לכם סדר בנושא, ואם גם זה לא מספיק, זה גם בסדר. אני כאן בשבילכם לכל שאלה.

מחפשים מידע נוסף אודות עולם בניית האתרים ומיתוג? כנסו אל הבלוג שלנו.

Open chat
שליחת הודעה מהירה
ברוכים הבאים, איזה כיף שאתם כאן!
איך אפשר לעזור?